czwartek, 1 maja 2014

To IPA

"To IPA", właśnie tak, po dosyć dokładnym tłumaczeniu (które sprawiło mi trochę problemów i zajęło czasu) brzmi nazwa tego piwa po polsku. Pinta zrobiła piwo chmielone niemieckimi chmielami, z których to podobno ciężko jest uzyskać piwo wyraziste. Nie wiem ile w tym prawdy, bo będzie to dopiero moje pierwsze piwo, w całości uwarzona na niemieckich chmielach. Mam nadzieję że nie będzie takiego zawodu, na jakie to udało mi się natknąć w internecie na jego temat.
Sama etykieta zrobiła moim zdaniem furorę, Kopyr powiedział że jest paskudna, dla mnie co prawda jest dziwna, jednak w tym szaleństwie jest reguła. Das IPA wyróżnia się na tle innych piw na półce na tyle, że zwraca uwagę, i podejrzewam że wiele osób kupiło je właśnie dlatego. Mnie osobiście przy pierwszej prezentacji, przypomniał mi się fragment z filmu "Kogel mogel", i ten sweterek: klik. Kto wie czym Pinta się inspirowała :)


Specyfikacja
Styl: German India Pale Ale
Ekstrakt: 13,1%, alk. obj. 5,0%
IBU: 49

Wygląd
Bardzo jasne, typowo pilsowe, lagerowe. Piana to samo, tyle że trzyma się zdecydowanie dłużej, delikatnie oblepia szkło i ogólnie nie robi szału.

Zapach
Slody, głównie słody. Musiałem się upewnić szybkim rzutem oka na etykietę, odnośnie słodu pilzneńskiego, i owszem, miałem rację że zostal użyty, bo w zapachu jest bardzo wyraźny. Jest trochę średnio z chmielami: albo są na tyle słabe, że nie udaje mi się ich wyczuć, albo po prostu są one mało charakterystyczne.

Smak
Dominacja słodów, poza nimi w sumie nic wartego uwagi. Jest goryczka, ale za mocna, za bardzo zalegająca, za bardzo przeszkadzająca, i za długo zostaje. Bardzo nieprzyjemny aftertaste. Chcąc wychwycić coś innego, to może lekka karmelowość, żywica, i na szukając na siłę jakieś owoce leśne. Piwo w smaku dosyć słabe i słabo zbilansowane, nie można się nim nacieszyć.

Ogólna ocena
Eksperyment eksperymentem, moim zdaniem nieudany. Pewny nie mogę być, bo może jest to wina niemieckich chmieli, które takie po prostu są, nie wydaje mi się że to wina browaru. Piłem wiele na tyle dobrych piw z Pinty, żeby można było im to zarzucić. Ogólnie piwo na ten moment nie warte uwagi, można poczekać na następną warkę, może coś się zmieni.

Ocena
4/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz