niedziela, 16 marca 2014

"Panie doktorze, boli mnie...

...głowa, dlatego chciałbym coś na ból głowy"."- Przepiszę Panu coś nowego, moje autorskie lekarstwo, to już jest moje drugie z kolei, pierwsze podobno dobrze działało, teraz sprawdzamy skuteczność kolejnego".



Nie no poważnie mówiąc, nie czuję się ostatnio najlepiej, dlatego to nabyłem. Drugie piwo z browaru Doctor Brew, pierwszego Sunny Ale nie piłem, ale czytając recenzje "podobno dobre". Mają bardzo ładną stronę internetową, czytelna i wszystko wyraźne. Podobnie jak butelkę, i tylną etykietę. Bardzo przejrzysta, wymieniona na niej jest cała zawartość, sama kolorystyka się ciekawie komponuje. Ja to kupuję.


Samo piwo ma 90 IBU. To naprawdę dużo, nastawiam się na solidne skopanie przełyku przez goryczkę. Z 16% ekstraktu, zostało trochę ponad 6%, więc powinno być dobrze pijalne.
Dobra, nie ma czasu do stracenia, idziemy się badać!


Specyfikacja.
Rodzaj: American IPA
Ekstrakt: 16,2%, alk. obj. 6,2%
Wartość IBU: 90

Wygląd.
Ciemny kolor, taki ciemny grejpfrut. Lekko zmętnione, pewnie dlatego że niefiltrowane. Pianę trochę wymusiłem, nie chciała się pojawić, ale jak się pojawiła to siedziała ładnie do końca.

Zapach.
Pachnie trochę jak Grand Prix, ale zapachy są mocniej stłumione. Wyraźne chmiele, ale nie są tak bardzo podchodzące pod owocowe, w końcu użyte mamy tutaj inne ich rodzaje, jedynie znany to cascade ze swoją żywicznością. Jest też trochę karmelu, coś jak w koźlakach.

Smak.
No klepie mocno po przełyku. Goryczka mocna, bardzo mocna, wyraźne 90 IBU. Ale za to szybko zanika, co jest wielkim plusem, bo zostawia taki fajny żywiczny posmak, że chce się wziąć kolejny łyk. Zresztą, po 4 łyku tej goryczki już tak nie odczuwamy. Zaraz po przełknięciu czuć cytrusy, ale nie są wyraźne. Jest pijalne, jest bardzo dobrze pijalne. Zostawia ładne ślady piany na szklance.

Ogólna ocena.
Bardzo dobre lekarstwo! Zdecydowanie polecam każdemu, leczy lepiej niż antybiotyk, i co prawda jak się trzyma długo w buzi, to jest smaczniejsze niż gorycz już rozpuszczonej tabletki. Chociaż tyle że bez recepty.

Ocena.
9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz