niedziela, 2 marca 2014

Koźlak bock beer


Ta butelka zbiła mnie trochę z tropu, bo myślałem, że jest to jakaś odświeżona wersja koźlaka od browaru Amber. Przynajmniej tak się prezentuje i etykieta, i koziołek. Dopiero w domu zauważyłem że to nie jest Amber, tylko piwo od firmy dystrybującej Barlan Beverages, warzone jest przez Herrnbräu w Niemczech.
Piwo to prezentuje styl zwany traditional bock, nazywany także koźlakiem. Jest to piwo dolnej fermentacji warzone sezonowo.  Więcej o samym stylu TUTAJ.
Mam nadzieję że jako mocniejsza propozycja lagera, dobrze wpasuje się w dzisiejszy wieczór. Przynajmniej powinno się wpasować w 'zimowy wieczór' jaki mamy za oknem.



Specyfikacja
Rodzaj: koźlak/bock
Ekstrakt: 17%, alk. obj. 7,8%

Wygląd.
Jest klarowny ciemny miedziany kolor. W sumie to rubinowy. W sumie to pod mocne światło nawet ciemnoczerwony. Co do piany to pojawia się solidna przy nalewaniu, ale w ekspresowym tempie się ulatnia, jednak przez cały czas utrzymuje się przyjemny kożuszek.

Zapach.
Ładna, wyraźnie słodowo, karmelowa woń. Po samym zapachu nie można ocenić, że to piwo jest na tyle mocne. Delikatna skórka od chleba i zero chmielu.

Smak.
Jest moc, ale jest też słodycz na dalszym planie. Tutaj alkohol już czuć, jednak nie przeszkadza znacząco w konsumpcji. Piwko jest średnionasycone, zostawia delikatną gorycz, ale nie zalegającą. No i bardzo przyjemnie grzeje


Ogólna ocena.
Ciekawe i warte spróbowania piwo. Jest to moje pierwsze zetknięcie się z piwem tego rodzaju i od razuna duży plus

Ocena.
8,5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz